Брандът, който промени моята игра – и защо искам да променя твоята!


Защо избрах RE/MAX и защо не бих се върнала назад

Знаеш ли онзи момент, в който си сигурен, че знаеш всичко за бизнеса? Когато си минал през хиляди продажби, обучил си куп хора, изградил си система, но изведнъж животът решава да ти поднесе един голям среден пръст?

Е, точно така се почувствах аз след COVID... Но, нека се върнем малко назад ! 

Преди години имах 11 огромни магазина в различни градове и държави. И то не какви да е магазини – стабилни, въртящи обороти, с хора, които идваха и купуваха, защото… познай! Брандът беше силен. Клиентът не влизаше да гледа, той влизаше да купи. Малките магазинчета около нас се бореха за всяка продажба, докато ние просто трябваше да сме там, с пълни щендери и усмихнати продавачи.

После дойде моментът, в който реших да ребрандирам. Да направя нещо свое, още по-добро, още по-качествено. Няма начин да не потръгне, нали? Грешка! Магазините бяха същите. Продуктите – дори по-добри. Хората, които работеха в тях – професионалисти. Но нещо се промени. Клиентите започнаха да се разреждат, а аз разбрах нещо фундаментално – хората не купуват просто продукт, те купуват доверие. Купуват познатото име. Колкото и да не ни се иска да си го признаем, маркетингът и брандът са по-важни дори от качеството.

Тогава реших да сменя посоката. Недвижими имоти? Това винаги ми е било интересно. Но аз вече знаех едно – ако ще влизам в нова индустрия, няма да го правя от нулата. Ще се възползвам от всичко, което работи.

Проучих внимателно всички брандове на пазара. Знаех, че искам да бъда част от най-добрите. Но имаше едно „но“ – исках да правя морален бизнес. Бизнес, в който клиентът е на първо място, бизнес, в който има правила.

Правилата и етичният кодекс, по които всички агенти в RE/MAX работят, бяха моят морал – напълно кореспондираха с моите принципи. Защото, нека си го кажем честно, брокер в България не е гордост. За съжаление, в този бизнес няма ясни правила и често той се работи от Сульо и Пульо. Има измамници, има некадърници, а аз съм човек, който цени името си.

Агенциите, които не държат на качеството, позволяват на всякакви хора да се наричат брокери. Клиентите не знаят на кого да се доверят, а професията ни страда. Аз не исках да бъда част от това. Исках да вляза в среда, в която всичко е поставено на място – където има етика, професионализъм и истинска стойност за клиента.

Какво ми даде RE/MAX?

Доверие от първия ден – клиентите не ме гледаха като „поредната малка агенция“.
Система, която работи – маркетинг, инструменти, обучения – всичко беше измислено.
Среда, която ме изстреля нагоре – за три години надминах агенти с 10+ години опит.
Глобална мрежа от контакти – когато продаваш имоти, не искаш да си „сам войнът е войн“.
Морал и професионализъм – правила, които защитават и клиента, и брокера.

Днес моята агенция е една от най-големите RE/MAX агенции във Варна. Но по-интересното е друго – всеки ден при мен идват брокери, които са уморени. Уморени от малки агенции без система. Уморени от големи агенции, в които ги оставят да се оправят сами. Уморени от липсата на истинска подкрепа и реален бизнес модел, който работи.

Ако си брокер и усещаш, че нещо не е наред в твоята агенция… значи нещо наистина не е наред. Работиш много, но резултатите не са такива, каквито искаш? Не получаваш достатъчно клиенти? Нямаш инструменти и обучения, които наистина да ти помагат? Заповядай да поговорим.

Аз минах по този път и знам разликата.